Przysiady ze sztangą – główne błędy przy ich robieniu

2013
03.15

Prostym sposobem na ujędrnienie ud i pośladków jest robienie przysiadów. Ich wykonywanie uaktywnia także mięśnie brzucha, które stają się dzięki temu znacznie wzmocnione. Gdy opanujesz już do perfekcji tradycyjne przysiady możesz wziąć się za przysiady z obciążeniem. Na początku niech będzie nim na przykład sam gryf od sztangi. Później do niego możesz dokładać niewielkie odważniki, zwiększając ich wagę wraz ze wzrostem poziomu własnej kondycji. Aby jednak przynieść sobie jak najwięcej korzyści z ćwiczeń, należy je wykonywać w odpowiedni sposób. Dużo osób bowiem nawet przy prostych przysiadach popełnia kardynalne błędy. Jak ich uniknąć?

Przy wykonywaniu przysiadów z obciążeniem stopy ćwiczącego powinny mieć palce skierowane delikatnie na zewnątrz. Kolana zaś powinny znajdować się w jednej linii ze stopami i udami, nie zaś być skierowane do środka bądź na zewnątrz. Tylko robiąc przysiad w ten sposób uchroni się przed kontuzją kolan czy kostek.

Pełnię zalet przysiadów można zobaczyć tylko wtedy, gdy wykonuje się je odpowiednio głęboko. Na dół schodzimy do tej pory, aż uda znajdą się równolegle z podłogą. Nie bez znaczenia jest tu także obuwie posiadające płaską podeszwę niepodatną na ucisk. Tylko ono zapewni pełną stabilizację stopy. Przy robieniu ćwiczenia z obciążeniem powinno się też patrzeć wyłącznie na wprost, co zagwarantuje odpowiedni balans ciała, a tym samym zmniejszenie ryzyka kontuzji.

Tags: ,