Ćwiczenia w pracy

2013
02.06

Wiele osób uważa pracę przy komputerze za bardzo komfortową. Czysta, można się spokojnie kawy napić… No tylko czasem kręgosłup boli albo zaczyna wzrastać masa ciała… Wszystko to dlatego, że oprócz poruszania palcami pracując biurowo poruszamy się naprawdę niewiele. A tego oczywiście nasz organizm nie lubi. On chce, byśmy byli choć trochę aktywni, choć troszeczkę, no… Dlatego warto wykorzystać czas pracy na różne rodzaje ruchu. Bo wbrew pozorom nawet, jeśli nasze zawodowe zadania spełniamy głównie przed komputerowym monitorem, to możemy się poruszać bez narażania się na przykre uwagi pracodawcy.

Po pierwsze: jeśli musisz o czymś pogadać ze współpracownikiem, dać mu jakieś dokumenty etc. to po prostu pójdź do niego. Co prawda firmowa linia telefoniczna jest często bezpłatna, ale przejście się na drugi koniec budynku dobrze Ci zrobi. Zamiast windy wybieraj też schody. Korzystaj z nich nawet wtedy, gdy idziesz do ubikacji, wybierając tę zlokalizowaną nie na swoim, a na sąsiednim piętrze.

Siedząc przy komputerze co jakiś czas możesz też poruszać stopami czy wykonać okrężne ruchy nadgarstków. Dobre jest teś wyciąganie co jakiś czas dłoni za siebie czy krótkotrwałe napinanie mięśni nóg.  Gdy natomiast rozmawiasz przez komórkę, jeśli to możliwe załóż słuchawki i pochodź sobie po biurze. Oczywiście możesz też parkować samochód dalej od wejścia czy w firmowym bufecie wybierać najdalej położony stolik

Tags: ,