Archive for Wrzesień, 2012

Aqua Zumba – tańcz w wodzie!


2012
09.26

Jeśli obawiasz się, że Twoje stawy nie wytrzymają intensywnego tempa, jakie jest obecne na tradycyjnych zajęciach Zumby,  to z pewnością spodoba Ci się Zumba w wersji Aqua, czyli zajęcia taneczne na basenie. Są one o wiele dynamiczniejsze niż tradycyjny Aqua Aerobic, jednak woda cały czas zapewnia zwiększony poziom ochrony dla kręgosłupa i poszczególnych stawów. Dodatkowo

Dance, Funky i House, czyli fitness taneczny


2012
09.24

W klubach fitness coraz większą popularnością cieszą się rozmaite zajęcia taneczne. Prym wiedzie Zumba, w której najwięcej jest tańców latynoamerykańskich. Ale przecież nie wszyscy muszą lubić latino. Wiedzą o tym właściciele klubów, dlatego proponują też inne formy tanecznych treningów, takie jak Dancem Funky czy House. Do niedawna style te obecne były tylko w szkołach

Trening interwałowy


2012
09.19

Trening interwałowy to tak zwany trening przerywany. W jego trakcie przeplatają się ćwiczenia o niskim poziomie intensywności z tymi, których intensywność jest bardzo wysoka. Wykonujemy więc przemiennie na przykład: 30 sekund truchtu i 20 sekund sprintu. Wszystko to w miejscu. Taki cykl zwany jest jednym interwałem.

Kształtuj sylwetkę z Shape


2012
09.17

Shape to fitnessowe zajęcia zaliczane do grupy wzmacniających. Inne nazwy stosowane na nie to na przykład Body Sculpt (BS) czy, rzadziej, Body Styling. Podczas treningów wykorzystywane są rozmaite obciążenia: gumy, hantle, tubingi etc. Jednak wybierane są raczej te o małej wadze lub sile oporu. Dzięki temu całość ćwiczeń jest umiarkowana pod kątem użytej siły, ale

Szkoła kręgosłupa


2012
09.10

Kręgosłup to najważniejsza rzecz, jeśli chodzi o prawidłową postawę ludzkiego ciała. To on jest stelażem, który utrzymuje całość w odpowiedni sposób. Jednak długie siedzenie przed komputerem, wielogodzinna jazda samochodem czy ciągła praca w pozycji stojącej to rzeczy, które mu bynajmniej nie sprzyjają. Dlatego też kluby fitness coraz częściej proponują swoim klientom

Trening mięśni dna miednicy


2012
09.05

Trening mięśni dna miednicy, to jedna z bardziej specjalistycznych form fitnessowych. Nie nastawiamy się tu bowiem na ćwiczenia wysiłkowe, spalające czy ogólnorozwojowe, a na trenowanie bardzo małego, ale istotnego obszaru mięśniowego.

Aktywne 9 miesięcy


2012
09.03

Jesteś w ciąży? Nie ma żadnych przeszkód, byś cały czas chodziła na zajęcia fitness! Oczywiście muszą być to trochę inne treningi niż te, na które chodzisz zazwyczaj, ale i tak warto na nie chodzić. Główny cel takich ćwiczeń to stałe utrzymanie kondycji, dzięki któremu nie tylko łatwiej wróci się do formy po ciąży, ale też wzmocni mięśnie pracujące podczas