Archive for Sierpień, 2012

Nordic Walking – spacery po parku pod okiem instruktora


2012
08.29

Może zanim zacznę mówić czym dokładnie jest Nordic Walking powiem, dla kogo ta forma treningu jest polecana. Nordic Walking zaleca się osobom spiętym i zestresowanym, z nadwagą, u których występuje zagrożenie choroby serca, mającym skłonność do powstawania obrzęków nóg, kobietom w ciąży, cierpiącym na zwyrodnienia stawów i bóle kręgosłupa, będącym po kontuzjach, a

50+, czyli fitness dla seniora


2012
08.27

Ludzie po pięćdziesiątce też lubią być aktywni. Oczywiście polecany jest im na przykład basen, ale i fitnesskluby mają swoją coraz szerszą ofertę dla tej grupy wiekowej. Jej podstawą są zajęcia o tajemniczej nazwie 50+.

Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że na treningi 50+ może wybrać się prawie każda osoba w tym przedziale wiekowym, jeśli tylko nie ma

Fat Burning, czyli spalanie tłuszczu


2012
08.22

Gdyby to był Facebook to kliknęła bym „Lubię to”. Bo Fat Burning to zajęcia dla tych, którzy lubią się nie tylko zmęczyć, ale i potańczyć w rytm dynamicznej muzyki. Dodatkowo są to ćwiczenia umiarkowanie intensywne i dość łatwe, podczas których tętno nie skacze pod sufit (powinno wynosić 220 odjąć wiek ćwiczącego).

BOSU – kształtuj ciało, wzmocnij umysł


2012
08.20

Bosu to ćwiczenia fitnessowe, w których wykorzystuje się ciekawy sprzęt, który jest połączeniem stepu i piłki. Właściwie to przyrząd ten wygląda jak taka mała kopuła, pół piłki. I to dość miękkiej piłki. Dzięki jej wykorzystaniu ma się ogromne możliwości. Można bowiem ćwiczyć w pozycji stojącej i leżącej (na brzuchu i plecach), można też klękać, skakać i

Rzeźbienie ciała z Body Sculpt


2012
08.15

Body Sculpt to, podobnie jak Active Pump, ćwiczenia z grupy wzmacniających. To rodzaj fitnessowego treningu, podczas którego wykonuje się naprawdę ciężką pracę. Nie odnajdą się więc na nim osoby lubiące spokojne wykonywanie ćwiczeń o średnim bądź niskim poziomie intensywności. Na Body Sculpt człowiek porządnie się zmęczy, nie ma co.

Active Pump – ćwicz ze sztangą


2012
08.13

Active Pump (zwane też Body Pump) to ćwiczenia ze sztangą, które przeznaczone są nie tylko dla mężczyzn. A może inaczej: większość osób biorących w nich udział to kobiety. Co zachęca je do tego, by brać udział w treningu, który wydawałby się bardziej męski?

Aqua aerobik – fitness w wodzie


2012
08.08

Jeśli zdarza Wam się częściej chodzić na basen to pewnie zauważyliście, że co jakiś czas spotkać na nim można osoby ćwiczące pod okiem instruktora, często przy wykorzystaniu tak zwanych makaronów. Wykonują one ćwiczenia aerobowe o nazwie Aqua Aerobik. Najważniejsza jego zaletą jest to, że są to ćwiczenia w pełni bezpieczne dla kręgosłupa, a przy tym dające znakomite

Body Ball – czyli o zaletach ćwiczeń z piłką


2012
08.06

Piłkę kochają już dzieci. Ale nie wszyscy dorośli wiedzą, że i dla nich piłka może być świetną sprawą! Zwłaszcza, jeśli wykorzysta się ja do ćwiczeń fitnessowych. Podczas takiego treningu doskonale można bowiem wzmocnić mięśnie całego kręgosłupa, a także innych części ciała (w tym brzucha). Dodatkowo dzięki nim łatwiej przestać się przygarbiać, zachowując tym

ABT – ćwicz brzuch, uda i pośladki


2012
08.01

Kolejna trzyliterkowa wersja fitnessu to ABT. Z pewnością pokochają ją wszystkie kobiety, bez wyjątku. ABT to bowiem skrót od trzech ważnych słów: abdominal (brzuch), buttocks (uda) i thighs (pośladki). Te części ciała najczęściej uznawane są za te „problematyczne” czyli takie, na których lubi gromadzić się nadmiar tkanki tłuszczowej.