Archive for Lipiec, 2012

TBC – rzeźb całe ciało


2012
07.30

W tym tygodniu chciałabym przedstawić dwie trzyliterkowe odmiany fitnessu. Pierwszą z nich jest TBC, czyli Total Body Condition. W ćwiczeniach wchodzących w skład TBC biorą mięśnie całego ciała. Dzięki temu w niezbyt długim czasie można sprawić, że metabolizm i spalanie tłuszczu znacznie przyspieszą, a tym samym ładnie ukształtuje się całą sylwetkę.

Stretching – rozciągania ciąg dalszy


2012
07.25

Właściwie to nie wiem gdzie i kiedy powstał stretching. Mówi się, że inspiracją dla niego było podglądanie zwierząt łowiących pożywienie, które wyginają i napinają się przed skokiem na zdobycz.

Główne cele, jakie przyświecają stretchingowi, to powiększenie zakresu ruchów stawowych, wzmocnienie ścięgien, wzrost ukrwienia mięśni, a na końcu rozluźnienie

Pilates, czyli wzmocnij i rozciągnij mięśnie


2012
07.23

O, a teraz w końcu coś nie amerykańskiego. Tym razem zapraszam do Niemiec, w których to na początku XX wieku Josef H. Pilates wymyślił rodzaj ćwiczeń zwanych od jego nazwiska Pilatesem.

Czym jest

Aqua Bike – muzyczny trening rowerowy w wodzie


2012
07.19

Z fitnessowych form rowerowych warto wspomnieć o jeszcze jednej – o Aqua Bike. To bardzo nowa forma, która w Polsce dopiero zaczyna zyskiwać na popularności, ale wiąże się z nią duże nadzieje. Jest to bowiem połączenie wysiłku na rowerze z zajęciami w wodzie, które dobrze wpływają na cały organizm.

Jak większości zajęć fitnessowych, tak i Aqua Bike towarzyszy

Spinning – jazda na rowerze przy każdej pogodzie


2012
07.17

Kochasz jazdę na rowerze, ale nie kręci Cię jeżdżenie w deszczu? A może po prostu jesteś rowerzystą, ale jazda w większej grupie bardziej Cię kręci niż samotne wyprawy? Jeśli tak – na pewno spodoba Ci się odmiana fitnessu zwana Spinningiem.

Spinning, jak większość fitnessowych rzeczy, przyszedł do nas z U.S.A, gdzie powstał w 1987 r. Za jego twórcę uważany

Step up, czyli tańcz na stepie


2012
07.11

Wielbicielom treningu tanecznego spodobają się też z pewnością ćwiczenia na stepach. Stepy to niskie, podłużne platformy o różnej wysokości (ale zawsze dość niskiej). Ćwiczenia na nich wykonywane określane są jako wysiłkowe, wzmacniające dolne partie mięśniowe i redukujące tłuszczową tkankę. Co ważne, poprawiają one też ogólną wydolność organizmu i wzmacniają

Zumba, czyli ćwicz w tańcu


2012
07.09

Omawianie fitnessowych odmian zacznę od tej, która jest mi najbliższa, czyli od Zumby. To stosunkowo nowa forma, która jednak szybko zyskuje sobie bardzo szerokie grono zwolenniczek (i zwolenników również).

Czym dokładnie jest Zumba?

To połączenie latynoskich tańców z ćwiczeniami aerobowymi. Pomysłodawcą jej jest kolumbijski tancerz i choreograf – Alberto

Co to jest fitness


2012
07.05

Aby pisać o rodzajach fitnessu najpierw trzeba w ogóle powiedzieć co to jest i z czym to się je.

Fitness wywodzi się z aerobiku, czyli takiego rodzaju treningu wysiłkowego, w którym podstawą jest intensywna wymiana tlenu w organizmie. Wiadomo, że im więcej w ciele tlenu, tym lepiej ono funkcjonuje, dlatego też aerobik szybko zyskał sobie zwolenników.

Zmiany na blogu, czyli nowy autor wkracza do akcji


2012
07.04

Koleżanka, która do tej pory prowadziła tego bloga stwierdziła, że nie ma już do niego serca. Zwyczajnie nie chce się jej już pisać. To wbrew pozorom częsty syndrom bloggerów który, mam nadzieję, mnie szybko nie dopadnie. ;-)